Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighed
Næste indlæg:

Ny vision: Fortrolighed med Bibelen

”Visionen for Bibellæser-Ringens arbejde er at skabe fortrolighed med Bibelen”. Sådan har Bibellæser-Ringens bestyrelse formuleret det, i forbindelse med at der er udarbejdet en ny strategiplan for 2014 til 2016.

Selve anliggendet er ikke nyt, for Bibellæser-Ringen har altid arbejdet for at styrke bibellæsning blandt kristne, men vi har valgt denne vision, fordi vi oplever, at flere og flere kristne faktisk ikke kender Bibelen særlig godt. Det vil vi gerne gøre noget ved, fordi vi stadig mener, at Bibelen er helt essentiel for det at være kristen og kirke.

Bibellæser-Ringen har i mange år udgivet læseplaner til individuelt bibelstudie målrettet forskellige aldersgrupper, og det bliver vi ved med, for de har været til stor hjælp for mange, og det er stadig vores kernekompetence. Men vi vil også udvikle dette område – f.eks. ved at se på hvilke muligheder vi har for at lave digitale bibellæser-ressourcer, som i højere grad kan imødekomme den fleksibilitet og mulighed for selv at vælge, som mange efterspørger.

Mange efterspørger desuden ressourcer til at læse i Bibelen sammen med andre – f.eks i en bibelkreds eller med en medvandrer. Det har fået os til at overveje, hvordan Bibellæser-Ringens kompetencer og erfaringer kan bruges bedre ind i både lokale fællesskaber og de landsdækkende organisationers arbejde, og hvordan vi kan være med til at styrke det gode arbejde, som bliver gjort i forskellige sammenhænge. Derfor er dette også et indsatsområde.

Og så vil vi udvikle Bibellæser-Ringens organisation ved at forbedre vores eksterne og interne kommunikation, styrke salget og sikre et stabilt økonomisk grundlag for arbejdet. Dette gør vi ikke for organisationens skyld, men fordi mange ønsker, at den sag, som Bibellæser-Ringen arbejder for, fortsat skal have et klart fokus, og det gøres bedst med en velfungerende organisation.

Arbejdet er allerede godt i gang, og i løbet af foråret 2014 vil de første nye tiltag kunne ses, når en ny visuel profil præsenteres.